dinsdag 15 juli 2014

Essence all about nude/sunrise


Ik ben echt dol op oogschaduw paletten. Ik heb intussen een aanzienlijke stash verzamelt, en ik betrap mezelf er heel vaak op, dat ik heel uitzonderlijk/nooit nog naar oogschaduws grijp die niet in een palette zitten. Een beetje jammer natuurlijk omdat ik ook veel mooie single oogschaduws heb. Wat ik zo handig vind aan paletten is dat je heel vaak een complete look kan maken dit door slechts een enkel palette te gebruiken. Die kleurtjes zijn dan ook nog meestal mooi op elkaar afgesteld, dus lekker snel om 's morgens een look mee te maken zonder er veel bij te moeten nadenken. 


Onlangs kwam Essence ook met enkele palettejes uit. De vroegere paletten van Essence hebben mij nooit aangesproken, maar nu besloot ik toch om ze eens een kans te geven. Ik nam twee van de vier palettes mee, namelijk de all about nude en de all about sunrise variant. Een neutrale everyday variant. En een wat warmere variant met tropische kleuren. 


All about nude


All about nude

Het all about nude palette bevat naar mijn mening veel safe kleurtjes. Een echt 'nude' palette. Enkel de paarse/burgundy kleur is wat verschillend van andere palettes. Er zijn vier wat lichtere kleurtjes. Dit zijn mooie highlight kleurtjes of all over the lid kleurtjes. Dan hebben we een donkere taupe kleur en een paarse/burgundy kleur voor in de crease. 


Ik moet zeggen dat ik net iets meer van dit palette verwacht had. De eerste vier kleurtjes vallen voor mij nogal gelijkaardig uit. Er zit niet echt een immens verschil tussen. De pigmentatie van de twee donkerste kleuren is dan wel weer prachtig. Wat me wel opviel is dat de textuur van sommige oogschaduws echt boterzacht is, en dat sommige echt wel stukken droger en stroever aanvoelen, waardoor ze toch wel redelijk wat fall-out bezorgen.


All about sunrise


All about sunrise

Dit paletteje had ik meegenomen voor de blog, omdat ik op voorhand dacht dat het niet echt mijn kleuren waren. Ik was vooral voor het all about nude palette gegaan, maar dit palette heeft echt een veel mooiere variatie aan kleuren. Highlightkleuren, lidkleuren, creasekleuren. Een mooie mix van koper, gouden en bronskleuren. Perfect voor een warme daily ooglook.


Wauw, echt een mooie pigmentatie. In dit palette zijn de oogschaduws echt boterzacht en gemakkelijk te blenden. Het enige minpunt aan dit palette is de fall-out. Als je de oogschaduws aanbrengt, komt er heel veel los poeder mee, wat dan onder je ogen valt bij het aanbrengen. De enigste oplossing hievoor is om je kwast goed af te tikken voor je de oogschaduw aanbrengt om het overtollige poeder te verwijderen.


Dit bedoel ik dus, zoals je ziet licht een best wel veel losse poeder op de swatches. Dus daarom de tip hierboven gebruiken, of je oogschaduwkwast vochtig maken voor je hem in de oogschaduw dipt. Dan heb je minder fall-out, en wordt je oogschaduw nog intenser! Dit trucje gebruik ik ook altijd bij pigmenten omdat die vaak wat lastiger zijn om aan te brengen.

Ik vind de palettes een aanrader als je het liefst mooie combinaties hebt waar je niet te veel bij hoeft na te denken. Wel moet je op voorhand rekening houden met de fall-out. Voor de pigmentatie kan je zeker niet laten liggen, en ook de prijs is echt belachelijk laag, namelijk €3,59.

Wat is jouw favoriete palette?

2 opmerkingen:

  1. Zien er fijn uit! Mijn favoriete budget palet is het undressed palette van MUA. Non-budget: Naked Basics.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De naked basics review komt binnenkort online! Het undressed palette heb ik nog niet kunnen bemachtigen, altijd uitverkocht :(

      Verwijderen