vrijdag 29 augustus 2014

Essence stay matt lip cream


Dit is een van de producten in mijn stash waar ik een haat/liefde verhouding mee heb. Ik heb ze vorig jaar al in mijn collectie gehad, maar ze dan toch weggegeven omdat het niet mijn ding was. Onlangs zag ik ze terug liggen en besloot ik om deze nog eens een kans te geven om zich te bewijzen. Het is de stay matt lip cream van essence. Het is een soort van vloeibare lipgloss, die een zijdezachte finish beloofd en een mat resultaat.


Deze lipcreams zitten in dezelfde verpakking als de stay with me longlasting lipgloss. Daarvan heb ik alle kleurtjes, en die hebben wel al lang een plaatsje in mijn hart kunnen veroveren. Doordat ze in dezelfde verpakking zitten zijn ze niet zo gemakkelijk uit elkaar te houden wat ik wel een beetje jammer vind. Deze matt lip creams zijn uit het assortiment gehaald, maar ze zijn teruggekomen in een andere verpakking, zodat ze niet meer te verwarren zijn. De lipcreams hebben de welbekende basic applicator. Waar ik niets op tegen heb, want deze werken prima naar mijn mening!


Op de swatch hierboven zie je echt direct hoe perfect dekkend hij is, BAM! Dit is 1 veegje, en hij heeft de dekking van en goed dekkende lipstick. Hij is direct na het aanbrengen nog creamy en nat, maar na een minuutje wachten droogt hij mooi mat op. Zorg dat hij direct goed is, want daarna is hij niet zo gemakkelijk meer bij te werken!


Hier heb ik hem op mijn lippen aangebracht. Hij is heel mooi dekkend, maar hij benadrukt wel de lijntjes. Mijn lippen zijn hier gescrubt, maar ik ben er zeker van dat als je velletjes hebt hij deze nog extra benadrukt. De substantie voelt heel fijn en satijnzacht aan. Wat ik wel merk is dat hij na een tijdje echt heel lelijk gaat ophopen aan de binnenkant van de mond, en na enkele uren ziet het er echt niet meer toonbaar uit. Ik weet dat vele mensen wel te spreken zijn over dit product, maar voor mij is het een no-no. Ook de kleur kon mij jammer genoeg niet bekoren. het is een donkere nude kleur, en nude kleuren staan eigenlijk in het algemeen niet bij mij.

Wat denk jij van deze matt lip cream?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten