vrijdag 25 juli 2014

Crackle nagellak weggooien? TIP!


Ik kan er zelf over meespreken. Enkele jaren geleden was de crackle nagellak helemaal hot, en kwam elk merk er mee uit. Ik heb er toen enorm veel gekocht, een paar keer gedragen, en nu zit ik er mee. Zonde. Toen ik onlangs deze crackles van OPI voor een spotprijsje bij de Action tegen kwam vond ik dat het mijn plicht was om jullie te laten weten dat je de crackles niet moet weggooien, je kan ze nog steeds gebruiken, zonder een crackle-manicure te krijgen.


Bij crackle nagellak is het de bedoeling dat je eerst een gewoon lakje aanbrengt in twee laagjes, en daarover de crackle nagellak. Dan verkrijg je het welbekende crackle-effect. Natuurlijk begrijp ik dat dit iets is waar je nu niet echt meer op zit te wachten. Er bestaat een trucje waardoor je je crackles als gewone nagellak kan dragen.


Het is eigenlijk enorm simpel! Je moet hem gewoon als een gewone nagellak aanbrengen. Dus niet eerst een basislaagje. Je moet wel zorgen dat je nagels goed gereinigd zijn met nagellak remover. Ook als je geen nagellak op hebt, just to be sure zodat er geen restjes nagellak, handcrème,... meer op zitten. Breng twee laagjes van je crackle nagellak aan, en hij ziet er uit als gewone nagellak.


Wat wel bij crackles vaak was was dat ze een matte finish hebben. Je kan dat zo laten, maar als je liever een shiny manicure hebt moet je gewoon een laagje van je gebruikelijke topcoat aanbrengen en tada. Dit is echt een handige tip om je crackle nagellakken toch nog een tweede bestaan te geven. Zeker omdat ze bij de Action OPI crackles hebben liggen voor €1,78!! Geen geld dus in vergelijking met de gewone prijs van een OPI nagellakje!

Heb jij nog veel verdwaalde crackles in je stash zitten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten