zondag 17 april 2011

Sigma travel kit


Vandaag heb ik een review over een product waar ik al een hele tijd dol op ben en waar ik al immens veel over verteld heb ik mijn filmpjes. Mijn Sigma travel kit! Ik gebruik deze kwasten echt elke dag en ik kan me eigenlijk niet inbeelden hoe ik ooit zonder deze kwasten heb kunnen leven! ^^


De set kwam heel mooi ingepakt toe en het leuke is is dat je bij Sigma altijd een free gift krijgt bij je bestelling en bij mij was dat de duo fibre kwast. Hier ben ik echt superblij mee. De service van Sigma vind ik ook echt top. Ik heb er een klein weekje op moeten wachten, en dat vind ik toch een redelijk snelle verzending!


De brushroll vind ik echt een plaatje! Hij is gemaakt van zwart nepleer en hij is echt superzacht!  Hij sluit met een magneetje wat ik ook altijd veel handiger vind dan met een rits.


Er is een roze en een zwarte versie. Zwart is het meest classy en neutraal, dus was mijn keuze snel gemaakt. Ik vind ze er supermooi uitzien in het geheel; de kwasten in de roll, echt adorable! ^^


Large powder - F30

De eerste kwast is een grote poederkwast. En omg, mijn mond stond open van verbazing toen ik voor het eerst aan deze kwast voelde! Hij is gewoon superzacht! Dit was iets wat ik voor deze kwast nog nooit had meegemaakt bij een poederkwast. Mijn vorige waren altijd stug en hard, en dus ook echt niet fijn om mee te werken. Hij brengt je poeder heel fijn aan en is heel fijn in gebruik. Hij is niet te groot, maar ook weer niet te klein. Het enige nadeel is dat hij wel af en toe wat haartjes verliest, zelfs na hem gewassen te hebben. Maar dat neem ik er graag bij, ik vind deze kwast gewoon echt superfijn!


Large angled contour - F40

Dan hebben we de schuine blush/contour-kwast. Deze is opnieuw zijdezacht! Als je hem zo ziet zou je denken dat hij redelijk hard is, maar deze kwast bewijst het tegendeel! Hij brengt supermooi mijn blush aan. Het enige waarvoor je hem best niet gebruikt is om mineralize blushes mee aan te brengen omdat de haartjes daarvoor net ietsjes te veel uit elkaar staan. Daarvoor gebruik je best een kwast met dichte haartjes. Maar echt een aanrader! Deze heeft sinds ik hem heb nog geen enkel haartje losgelaten, super dus!


Foundation - F60

Vervolgens is er de foundation kwast. Doodat deze kwast een redelijk dunne punt heeft kun je makkelijk bij de moeilijk bereikbare plaatsjes. De haartjes staan dicht op elkaar zodat deze kwast optimaal de dekking geeft die je wilt. Alleen gebruik ik deze kwast zelf niet voor foundation omdat ik daarvoor liever mijn duo fibre kwast gebruik. Deze kwast gebruik ik om mijn dagcrème mee aan te brengen. Dat klinkt misschien heel raar, maar ik had het op youtube ookal bij Pixiwoo gezien dat ze dat ook deden, dus wou ik dat ook wel proberen. En het voelt echt alsof mijn dagcrème veel beter ingewerkt is als ik het met een foundation kwast heb gedaan. Doordat de haartjes zo dicht op elkaar staan kruipen de bacteriën er dus ook gemakkelijk tussen, dus moet je hem wel voldoende schoonmaken.


Eye shading - E55

Dan hebben we de oogschaduwkwast. Deze was naar mijn mening verbazingwekkend groot. je kan er je volledige ooglid in 1 keer mee doen! Deze is weer immens zacht en redelijk fluffy, dus hier breng je best geen pigmenten ofzo mee aan. Maar voor de rest is het ook een topkwast! Niets op aan te merken!


Pencil - E30

De de puntige oogschaduwkwast. Deze is lekker stevig en zacht. De haartjes staan ook weer dicht tegen elkaar zodat je een feller pigment verkrijgt. Deze kwast gebruik ik graag voor een lijntje met oogschaduw onder mijn oog of highlighter in mijn binnenste ooghoek. Daarvoor heeft deze kwast echt de perfecte vorm!


Tapered blending - E40

Dan de grote blendingkwast. Toen ik deze in het begin had wist ik echt niet wat ik hiermee moest aanvangen. Voor oogschaduw uit te blenden leek hij me echt te groot. In het begin heb ik deze dus ook niet aangeraakt. Maar nu heb ik toch al een paar dingen gevonden waarvoor je hem kan gebruiken en die ik dus ook fijn vind. Ik blend er elke dag mijn vloeibare concealer onder mijn ogen mee uit. Hij geeft echt een supernatuurlijk effect aan mijn concealer, echt top! Verder gebruik ik hem ook nog om mijn poeder of translucent powder aan te brengen op moeilijk berijkbare plaatsen zoals rond mijn neusvleugels, onder mijn ogen,.... en tot slot kan je hem ook nog gebruiken om een paint pot of crème oogschaduw mee aan te brengen. Dus als je nog naar een goeie kwast daarvoor op zoek bent, dan is deze zeker een goede optie!


Concealer - F70

Deze vind ik persoonlijk het minst fijne van de hele set en die heb ik dan ook nog maar 1 keer gebruikt. Aan deze kwast voel je gewoon echt dat het synthetische haren zijn, iets wat ik bij de rest niet echt heb. Waarschijnlijk komt het ook omdat ik mijn concealer het liefst met de tapered blending kwast aanbreng. Maar als je een basic concealerkwastje zoekt is deze zeker niet mis.



Duo fibre - F50

En dan als laatste, de gift bij deze set is de stippling of duo fibre kwast. Deze kwast vind ik echt de fijnste van de hele set (ookal hoorde hij er niet bij xp). Met deze kwast breng ik elke dag mijn getinte dagcrème van benefit mee aan. Hij geeft echt een supermooi resultaat! Ik zou absoluut niet meer zonder deze kwast kunnen! Hij is superzacht en laat geen haartjes los. Ook is deze kwast perfect voor felle blush of highlighter mee aan te brengen als je het wat minder fel wilt. Je kan je make-up ook gemakkelijk opbouwen met deze kwast. Deze is echt wel een mega aanrader!

Zoals je hierboven wel kan lezen ben ik echt dol op deze set! Je hebt hem in de voorbije filmpjes ook al veel voorbij zien komen, dus ik denk dat dat wel al veel wil zeggen :p. Deze set kost €55 wat ik nog wel een redelijk prijs vind voor 7+1 kwast (+1= gift). Btw, als je de set met de foundation kwast kiest ( de zwarte kit) krijg je een duo fibre kwast als gift, en als je de set met de duo fibre kwast kiest ( de roze kit ) dan krijg je de foundation kwast als gift. Dus je krijgt altijd dezelfde kwasten, enkel is het een ander kleurtje. Hier kan je de verschillende kwastensets vergelijken en zo je keuze maken als je overtuigd zou zijn door mij xp

Geen opmerkingen:

Een reactie posten