dinsdag 29 maart 2011

Clinique na 1 maand...


Ongeveer een maand geleden begon ik met het testen van het 3-stappenplan van Clinique. Tussendoor heb ik jullie al enkele van mijn bevindingen meegegeven, maar vandaag komt dus de eindreview na 1 maand te gebruiken. Dit tijdstip is het meest betrouwbaar omdat de huid zich na 28 dagen vernieuwd. Ik testte het 3-stappenplan eerder al in een proefsetje, maar daar kon ik niet zo lang mee voort, dus kon ik er toen niet echt mijn mening over geven.



De eerste stap is de liquid facial soap. Ik heb de milde versie. Deze past het beste bij mijn huidtype. Voor je het 3-stappenplan aanschaft doe je best even de test om te kijken welke producten het beste bij jouw huid passen. Ik heb een gemengde huid; een vette t-zone en droge kaken.


De facial soap is een vloeibare zeep die je aanbrengt op een vochtige huid. 1 pompje volstaat voor je volledige gezicht. Je mag je gezicht niet te nat maken zodat het niet overvloedig gaat schuimen. Nadat je het goed hebt ingewerkt op je gezicht spoel je het af met lauw water. Daarna dep je je gezicht droog en dan kan je naar de volgende stap gaan. Na deze stap voel ik echt al een reuze verschil! Mijn gezicht voelt echt enorm zacht aan! Mijn puistjes en oneffenheden lijken een stuk kleiner en mijn huid voelt helemaal niet droog wat ik bij sommige producten wel heb.





De tweede stap is de clarifying lotion. Deze breng je na de liquid facial soap aan. Deze zorgt ervoor dat de dode huidcellen verwijdert worden.


Je brengt de lotion aan op een wattenschijfje. De geur lijkt me redelijk chemish. Voor mij is dat niet echt een probleem, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat even graag heeft. Deze lotion prikt een heel klein beetje op mijn gezicht. Ik vond dat in het begin een beetje raar, maar ik las dat het positief is als het prikt! Je moet wel oppassen dat je maar 1 keer over dezelfde plek gaat met je wattenschijfje omdat je huid anders geïrriteerd geraakt. Best kom je ook niet te dicht in de buurt van je ogen. Opzich vind ik het wel een fijne stap. Zonder deze stap zou het stappenplan niet compleet zijn denk ik!



En dan de derde en laatste stap is de dramatically different moisturizing lotion.


Wat ik een nadeel vind aan de 50ml verpakking is dat er geen pompje op zit. Dit vind ik heel onhandig in gebruik. Zo moet je eigenlijk altijd met je handen aan het product zelf komen. Ik vind dat ze op de 50 ml flesjes ook wel een pompje zouden mogen zetten!


De lotion is heel licht en prettig ingebruik. Hij is redelijk vloeibaar waardoor hij makkelijk uit te smeren is. Je hebt ook absoluut niet veel nodig waardoor hij ook best wel zuinig is in gebruik. Je mag je niet vergissen, deze lotion vervangt je dag- of nachtcrème niet! Deze zorgt enkel voor een beetje extra hydratatie! Breng achter deze stap dus zeker nog een extra crème aan voor een uitstekend restultaat.

Dez crème zorgt er ook wel voor dat je huid een volledige boost krijgt. Hij voelt direct veel frisser en gehydrateerder aan. Deze lotion trekt ook lekker snel in zodat je niet lang moet wachten om je make-up of dergelijke op te brengen.

Zoals je wel kan zien ben ik helemaal overtuigd van het 3-stappenplan! Je gebruikt wel best eerst een proefsetje om te kijken of het 3-stappenplan ook zo goed werkt voor jou. De producten zijn niet heel goedkoop, dus als je wil voorkomen dat ze helemaal niet werken voor jou zou je dat best wel doen. Maar ze zijn zeker het proberen waard!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten